Jak zrobić formę na lato – ćwiczenia na szczupłą sylwetkę, które możesz wykonywać w domu!

2021-06-04

Lato zbliża się wielkimi krokami, a obecna sytuacja związana z koronawirusem w kraju napawa nadzieją, że będziemy mogli się nim nacieszyć na świeżym powietrzu. Warto więc pozostały do wakacji czas przeznaczyć na przygotowanie formy na lato. Podpowiadamy, jakie ćwiczenia wyszczuplające przynoszą najszybciej zadowalające rezultaty. Rozpocznij już dzisiaj i nie żałuj za kilka miesięcy, że przegapiłeś najlepszy moment!

Kolorowa sztanga do body pump

Forma na lato – jak ją zrobić?

Majówka dobiegła końca, a Ty zastanawiasz się jak zrobić formę na lato? Najwyższy czas, aby zabrać się do działania, żeby w miesiące wakacyjne dobrze czuć się w letnich ubraniach oraz bez skrępowania wyjść na plażę. Warto jednak już na wstępie mieć na uwadze, że ćwiczenia wyszczuplające to nie wszystko. Dla uzyskania zadowalających rezultatów ich uzupełnieniem powinna być prawidłowo zbilansowana dieta uwzględniająca odpowiednią podaż kalorii i makroskładników. Rodzaj diety powinien być dopasowany do oczekiwanych efektów – jednym osobom zależy na odchudzaniu, innym na budowaniu masy.

Najlepszym sposobem na odchudzanie jest wygenerowanie ujemnego bilansu kalorycznego za pomocą diety redukcyjnej oraz ćwiczeń. Aby schudnąć 1kg, należy doprowadzić do deficytu rzędu 7000 kcal. Forma na lato jest więc wciąż jeszcze możliwa.

Ćwiczenia wyszczuplające – jak wyrzeźbić ciało?

Ćwiczenia wysmuklające oraz ujędrniające powinny obejmować wszystkie partie ciała. Dzięki prostym lub bardziej zaawansowanym sprzętom można je wykonać w zaciszu własnego domu bez obaw, czy siłownie zostaną wkrótce otwarte. Przedstawiamy ćwiczenia na sylwetkę w domu, które ułatwią odchudzanie.

Przysiady

Ćwiczenia wysmuklające, które angażują więcej grup mięśniowych, pozwalają spalić więcej kalorii. Doskonałym tego przykładem są przysiady, podczas których pracują mięśnie czworogłowe, ścięgna podkolanowe, kolana, kostki, stawy biodrowe oraz pośladki. W efekcie przysiady to świetne ćwiczenia na wyszczuplenie nóg, a także ich wzmocnienie. Aby dodatkowo poprawić efektywność ćwiczeń, trening należy wykonywać w minimum 3 seriach po około 10-15 powtórzeń. Dobrym sposobem na przyspieszenie efektów ćwiczeń jest wykonywanie przysiadów ze sztangą lub z ciężarkami.

Martwy ciąg

Martwy ciąg to inny przykład ćwiczeń angażujących wiele partii mięśni, które z łatwością można wykonać w zaciszu własnego domu. Im więcej mięśni angażowane jest do ćwiczeń, tym więcej kalorii uda się spalić, dlatego martwy ciąg może powodować wysoki wydatek energetyczny. Podnoszenie ciężarów możesz rozpocząć od hantli, a wraz ze zwiększaniem siły mięśniowej możesz przerzucić się na sztangę.

Czarny gumowany kettel

Wymachy kettle’m

Wiele osób zastanawiających się, jak wyszczuplić ciało, nie do końca zdaje sobie sprawę, że pomocne mogą być w tym kettlebell, które wiele osób ćwiczących w domu ma na swoim wyposażeniu. Tymczasem badania prowadzone na uniwersytecie w Wisconsin wykazały, że już podczas 20-minutowego treningu z kettle’m tętno osoby ćwiczącej wzrasta do 93% wartości maksymalnej. Dzięki temu możliwe jest spalanie na poziomie 20 kcal na minutę. To imponujący wynik, który razem z szansą na wyrzeźbienie mięśni rąk stanowi łakomy kąsek dla osób ćwiczących.

Trening interwałowy o wysokiej intensywności (HIIT)

Trening interwałowy charakteryzuje się wysoką intensywnością, a tym samym imponującym spalaniem kalorii podczas ćwiczeń. Dzięki temu uzyskane efekty są lepsze niż podczas biegania, pływania lub innych ćwiczeń cardio. Do interwałów w zaciszu własnego domu można wykorzystać orbitreki lub zdecydować się na zakup wioślarza albo bieżni elektrycznej. Trening interwałowy o wysokiej intensywności pozwala spalić więcej kalorii w krótszym przedziale czasu, dlatego jest doskonałym wyborem dla zabieganych osób, które poszukują sposobu na odzyskanie formy przed latem.

Orbitrek mechaniczny One

Jakich rezultatów można się spodziewać?

Ćwiczenia wysmuklające to konieczność, jeśli chcesz prezentować się atrakcyjnie w czasie wakacji. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że na uzyskane efekty wpływa wiele czynników, które na szczęście w większości są zależne od nas. Mowa tu zwłaszcza o regularnych treningach, które powinny być wykonywane przynajmniej 3-4 razy w tygodniu z przerwami na regenerację organizmu.

Oprócz systematyczności na uzyskane wyniki olbrzymi wpływ ma sama intensywność ćwiczeń oraz czas ich trwania. Dlatego, jeśli zależy Ci na szybkiej utracie kilogramów, na swoje treningi musisz poświęcić więcej czasu i energii. Gwarantujemy jednak, że wysiłek ten się opłaci, a już za kilka miesięcy podziękujesz sobie, że odpowiednio wcześnie rozpocząłeś treningi!

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel