Efektywny trening na orbitreku – jak go wykonać?

2021-03-03

Ćwiczenia na orbitreku to doskonały sposób na rozgrzewkę, ale również odrębny trening górnych i dolnych partii ciała. Warto więc zainwestować w swój własny sprzęt, który pozwoli Ci ćwiczyć niezależnie od obostrzeń związanych z koronawirusem, czy od pogody. W artykule podpowiadamy, jaki orbitrek wybrać oraz jak ćwiczyć na orbitreku, aby cieszyć się zauważalnymi efektami treningu.

Jaki orbitrek wybrać?

Jeśli zastanawiasz się, jaki orbitrek będzie dla Ciebie najlepszym wyborem, przede wszystkim weź pod uwagę ilość wolnego miejsca, którym dysponujesz w swoim domu. Minimalna przestrzeń, jaka będzie potrzebna na ustawienie urządzenia to 120-140 cm na 50 cm. Najmniejsze orbitreki z kołem zamachowym umieszczonym z tyłu będą idealnym wyborem do mieszkań w bloku. Wbrew pozorom ćwiczenia na tego typu urządzeniach mogą być tak samo efektywne, jak na profesjonalnych orbitrekach eliptycznych, które są znacznie większe. Podczas zakupu tego typu urządzenia do ćwiczeń, należy jednak dokładnie zapoznać się z jego wymiarami. Wysokie osoby powyżej 180 cm powinny postawić na orbitreki z długimi uchwytami oraz z wysoko umiejscowionym monitorem. Dzięki temu trening będzie komfortowy, a pozycja ciała niewymuszona.

Jeśli z kolei dysponujesz znacznie większą przestrzenią i rozglądasz się za dobrym sprzętem treningowym, najlepszym wyborem będzie orbitreki eliptyczny. Urządzenia z kołem zamachowym umieszczonym z przodu są bezpieczne dla osób o zróżnicowanym wzroście. Wydłużona elipsa oraz stosunkowo płaski zakres ruchów sprawia, że nawet osoby od 160 cm będą czerpały radość z treningów na tym orbitreku.

Jak ćwiczyć na orbitreku?

Aby ćwiczenia na orbitreku były efektywne i przynosiły oczekiwane rezultaty, należy kierować się kilkoma ważnymi zasadami podczas treningu.

  1. Zachowaj prostą postawę ciała i nie chwiej się na boki – nawyk trzymania właściwej postawy ciała pozwala w pełni angażować poszczególne partie mięśni w ćwiczenia, dzięki czemu efekty treningów będą szybciej zauważalne. Chwiejąc się na boki, ułatwiasz pracę swoim mięśniom, a przecież nie o to chodzi w ćwiczeniach.

  2. W ćwiczenia angażuj zarówno nogi, jak i ręce – praca rąk podczas treningu jest równie istotna, co ćwiczenia nóg. Ręce możesz angażować do aktywności poprzez chwycenie za ruchome rączki lub poruszanie nimi podobnie jak podczas biegu. Jeśli natomiast chcesz się skupić jedynie na nogach, chwyć za nieruchome uchwyty.

  3. Pilnuj, aby mięśnie brzucha były napięte – proste plecy i ściągnięte łopatki samoistnie wymuszają pracę mięśni brzucha podczas treningu, co poczujesz jako napięcie w tych okolicach.

  4. Poruszaj się do tyłu, aby kształtować mięśnie pośladków – co prawda nie jest to popularna technika ćwiczeń na orbitreku i nie każde urządzenie ją umożliwia, jednak ruchy w tył mocniej pobudzają mięśnie pośladków do pracy.

  5. Kontroluj tętno oraz rytm treningu – spalanie tkanki tłuszczowej wymaga intensywnych treningów, dlatego podczas ćwiczeń warto utrzymywać 65-80 proc. swojego maksymalnego tętna. Zaawansowane orbitreki pozwolą ci same dopasować szybkość treningu do tętna, dzięki czemu nie musisz sobie zaprzątać tym głowy.

  6. Wyznaczaj sobie nowe cele – ustalanie celów treningowych pozwala wytrwać w regularnych ćwiczeniach oraz zapobiega rutynie podczas treningów. Możesz np. obierać określony dystans do pokonania lub ilość kalorii do spalenia.

  7. Dbaj o regularność treningów – aby ćwiczenia przynosiły oczekiwane rezultaty, powinny trwać minimum 40 minut. Dodatkowo warto trenować przynajmniej 3-4 razy w tygodniu.

Orbitrek a bieżnia – jaka jest różnica?

Zakup wyposażenia do domowej siłowni może rodzić wiele dylematów. Jednym z najtrudniejszych wyborów jest zazwyczaj kupno sprzętu do ćwiczeń aerobowych. Orbitrek a bieżnia to dylemat, który spędza sen z powiek, jednak wyjaśniamy, na czym polega różnica. Przede wszystkim warto pamiętać, że oba urządzenia sprawdzą się w przypadku regularnych ćwiczeń kondycyjnych oraz w celu zachowania szczupłej sylwetki bez względu na porę roku i pogodę. Zarówno orbitreki, jak i bieżnia będą też doskonałym wyborem dla osób, które rozpoczęły odchudzanie. Trening w zaciszu własnego domu jest komfortowy i nie powoduje dodatkowego stresu związanego z wyjściem na siłownię.

Wybór konkretnego sprzętu uzależniony jest od potrzeb i rodzaju ćwiczeń, jakie chcesz wykonywać. Bieżnia umożliwia wykonywanie intensywnych treningów. Z kolei orbitreki to doskonały sposób na wzmocnienie i wyrzeźbienie mięśni górnych i dolnych partii ciała. Naturalnie oba urządzenia służą do treningów aerobowych, dzięki czemu ułatwiają spalanie tkanki tłuszczowej. Zaawansowane modele posiadają też oprogramowanie, które pozwala na bieżąco kontrolować parametry, takie jak puls, przebyty dystans, czas treningu oraz ilość spalonych kalorii.

Wybierając na orbitrek, stawiasz na efektywny trening niezależnie od pogody i dostępności siłowni!


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel