Ćwiczenia na mięśnie brzucha dla początkujących

2020-02-10

Mięśnie brzucha są elementem utrzymującym prawidłową postawę ciała, a także umożliwiającym codzienne funkcjonowanie człowieka. Warto więc zadbać o ich wzmocnienie, aby cieszyć się zdrowiem i siłą przez wiele lat. Ćwiczenia na mięśnie brzucha są mało skomplikowane, dzięki czemu można je wykonywać zarówno w domu, jak i na siłowni. Poznaj propozycje sprawdzonych ćwiczeń!

Trening na płaski brzuch – jak powinien wyglądać?

Osoby marzące o płaskim i wyrzeźbionym brzuchu powinny zadbać nie tylko o prawidłową dietę, ale również o trening brzucha w domu lub na siłowni. Po wykonaniu 10-minutowej rozgrzewki można przystąpić do części właściwej treningu. Mięsień prosty oraz mięśnie skośne wzmocnisz, wykonując kilkanaście powtórzeń popularnych brzuszków lub wznosów nóg. Jeśli Twoje ćwiczenia na brzuch odbywają się na siłowni, możesz również zdecydować się na dodatkowe obciążenie w postaci ciężarków. Poprawi to uzyskane efekty.

Płaski brzuch wymaga również wzmocnienia głębokich mięśni brzucha, które nie tylko odpowiadają za jego wygląd, ale również wzmocnienie pleców i ramion. Doskonałym ćwiczeniem na te partie jest popularna deska oraz ćwiczenia z piłką gimnastyczną, które sprawiają, że trening staje się bardziej atrakcyjny, ale też wymagający. Aby uzyskać wymarzone rezultaty, zaleca się wykonywanie serii ćwiczeń na mięśnie brzucha przynajmniej 3-4 razy w tygodniu. Zachętą dla ćwiczących często jest szybko odczuwalne wzmocnienie mięśni.

Płaski brzuch w miesiąc?

Ćwiczenia na brzuch mogą przynieść stosunkowo szybko zadowalające rezultaty, jednak muszą być one połączone z prawidłową dietą i nawadnianiem organizmu. Dzięki samodyscyplinie w ciągu miesiąca można zredukować obwód swojego brzucha nawet o kilkanaście centymetrów. Warto jednak mieć na względzie, że osoby, które do tej pory zaniedbywały aktywność fizyczną oraz właściwe żywienie, mogą mieć nieco trudniejsze zadanie. Jednak dla chcącego, nic trudnego!

Ćwiczenia na brzuch i pośladki – szybkie efekty

Regularne ćwiczenia na mięśnie brzucha mogą przynieść szybki efekt, który potęguje się w ciągu kolejnych tygodni treningów i prawidłowej diety. Wzmocnienie brzucha i pośladków umożliwia wykonywanie treningu funkcjonalnego, który opiera się na złożonych ćwiczeniach, angażujących jednocześnie kilka partii mięśniowych. W tym przypadku świetnie sprawdza się klasyczna deska, a także unoszenie bioder w pozycji leżącej.

Jakie ćwiczenia na brzuch?

O skuteczności treningu często świadczą już same odczucia podczas jego wykonywania. Jeśli podczas ćwiczeń na mięśnie brzucha odczuwasz napięcie, to znaczy, że wykonujesz prawidłowe ruchy. Istotą właściwego treningu jest również płynne przechodzenie pomiędzy poszczególnymi ćwiczeniami bez rozluźniania mięśni, co stymuluje brzuch do wzmożonej pracy.

Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha:

Aby skutecznie ćwiczyć skośne mięśnie brzucha, warto wykonywać:

Russian Twist

Ćwiczenie określamy również jako skrętoskłony w pozycji siedzącej. Usiądź na macie do ćwiczeń i zegnij lekko nogi w kolanach, złączone stopy oprzyj o podłoże. Do wykonania ćwiczenia potrzebne jest obciążenie, które przenosimy z jednej strony na drugą, pamiętając, aby wykonywać skręt całego ciała. Russian Twist daje zaskakująco dobre efekty w postaci poprawy rzeźby brzucha.

Plank

Do wykonania tradycyjnej deski potrzebna jest jedynie mata do ćwiczeń. Podstawowy plank dla mężczyzn lub kobiet polega na podporze przodem na przedramionach z wyciągniętymi w tył nogami. Regularnie wykonywany plank daje rewelacyjne efekty w postaci smukłego i wyrzeźbionego ciała. Warto więc podjąć popularny plank challenge!

Ćwiczenia na dolną partię brzucha:

Aby wzmocnić dolne partie brzucha, warto wykonywać:

Unoszenie nóg w zwisie

Unoszenie prostych lub zgiętych nóg w zwisie na drążku stymuluje do pracy dolną partię brzucha, co daje zaskakujące efekty w postaci zarysowanej linii mięśni skośnych brzucha.

Przyciąganie kolan do klatki piersiowej

Przyciąganie kolan do klatki piersiowej leżąc to mało skomplikowane, lecz skuteczne ćwiczenie na brzuch. Przyciąganie kolan do klatki w leżeniu nie tylko wzmacnia mięśnie, ale również pobudza do pracy mięśnie grzbietu.

Ćwiczenia z przyrządami na brzuch:

Jeśli zwykłe ćwiczenia to dla Ciebie za mało, możesz w ich trakcie wykorzystać różne akcesoria.

Ćwiczenia z gumą na brzuch

Do treningu będzie potrzebna taśma do ćwiczeń, która stawia opór podczas wykonywanych ruchów, stymulując mięśnie do wytężonej pracy.

Ćwiczenia na brzuch z hantlami

Ćwiczenia z hantlami na brzuch stwarzają obciążenie, które poprawia efekty treningu. Hantle należy jednak dopasować wagowo do swoich możliwości.

Ćwiczenia z piłką na brzuch

Piłki fitness poprawiają efekty podczas wykonywania deski. Nogi należy oprzeć na piłce, a całe ciało ustawić jak w standardowym planku. Dzięki temu zmuszeni będziemy do zwiększenia wysiłku w celu ustabilizowania sylwetki.

Pamiętaj o regularnym treningu, aby już wkrótce móc się pochwalić płaskim brzuchem z wyraźnie zarysowanymi mięśniami!

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Akceptuję
pixel