Efektywny trening na skakance – jak go przeprowadzić?

2020-11-10

Skakanie na skakance przywodzi na myśl beztroskie lata dzieciństwa. Wielu amatorów sportu właśnie z tym kojarzy taką aktywność – z dobrą, jednak nadal zabawą. Przecież skuteczny trening nie może być aż tak prosty, prawda? Nic bardziej mylnego! 

Skakanka to doskonałe narzędzie treningowe, które można wykorzystać w każdym miejscu. Co więcej, jest niedroga i łatwa w użyciu, dlatego tym bardziej warto po nią sięgnąć. Trening na skakance wszechstronnie rozwija i daje naprawdę mnóstwo radości. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób przekonuje się do tego rodzaju wysiłku. Pozostaje jeszcze pytanie, jak skakać na skakance, aby osiągnąć najlepsze rezultaty? Podpowiadamy!

Ćwiczenie za skakanką – efekty

Wielu sportowców, zarówno zawodowych, jak i amatorów, może się zastanawiać, co dają skakanki i jak za ich pomocą poprawić swój trening. Okazuje się, że skakanie na skakance przynosi naprawdę sporo korzyści. Jakich? Poprawia metabolizm, zwiększa wydolność krążeniowo-oddechową i dług tlenowy. Poprawia elastyczności ciała, gwarantując intensywny trening mięśni nóg i pośladków. Wzmacnia także stawy, podnosi koordynację i w końcu pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie.

Całkiem nieźle jak na tak niepozorny sprzęt, prawda? W związku z tym skakankę w swoich treningach wykorzystują zawodnicy wielu różnorodnych dziedzin sportowych: sztuk walki, tańca, bieganie, czy crossfitu. Warto więc wprowadzić ten element do swoich ćwiczeń, ponieważ jest to ciekawe urozmaicenie codziennego treningu, które przynosi naprawdę świetne efekty. 

SK48 BLACK/RED SKAKANKA Z OWIJKĄ HMS

SK48 BLACK/RED SKAKANKA Z OWIJKĄ HMS

Jak skakać na skakance, żeby schudnąć?

Trening ze skakanką to także świetna opcja dla osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy. Nie tylko można go wykonywać w zasadzie wszędzie, ale dodatkowo efektywny trening nie wymaga wiele czasu. Wprost przeciwnie – osobom początkującym wystarczy już 10 minut dziennie, a bardziej zaawansowane mogą wydłużyć ten czas do 30 minut. Wydaje się, że to bardzo krótko, jednak skakanie na skakance wymaga sporego zaangażowania i dość dobrej kondycji, a przy tym przynosi szybkie rezultaty.

Dlaczego? Przede wszystkim przyspiesza metabolizm, co jest kluczowe w walce z nadprogramowymi kilogramami. Po drugie spala kalorie, które w przypadku intensywnego półgodzinnego treningu może osiągnąć nawet 400 kalorii, czyli równowartość średniej wielkości pączka z lukrem. A dodatkowo – prostota ćwiczeń nie wymaga dużych umiejętności. Są więc one dostępne dla każdego, kto ma ochotę się poruszać. 

SK49 BLACK SZYBKA SKAKANKA HMS

Jak skakać na skakance?

Ostatnia kwestia, nad którą trzeba się zastanowić, jest technika skakania na skakance. Nie jest to zbyt skomplikowane, bo jak już wspomnieliśmy, prostota ćwiczeń jest jej największą zaletą. Wciąż jednak pozostaje kilka elementów, na które trzeba zwrócić uwagę, aby wyciągnąć jak najwięcej korzyści z treningu. 

Po pierwsze – długość skakanki. Jak ją zmierzyć? Należy stanąć obunóż na lince i trzymając skakankę za uchwyty, rozłożyć ręce. Linka powinna być lekko napięta, a jej nadmiar należy zwinąć lub usunąć. Po drugie samo skakanie – mimo że nie jest trudne, wymaga nieco wprawy. Jeśli nie robiłeś tego od czasu dziecięcych zabaw na osiedlu, możesz mieć trudności z koordynacją. Na szczęście doświadczenie przychodzi z czasem. Im częściej będziesz skakać, tym lepiej będzie Ci to wychodzić. Przede wszystkim pamiętaj, aby styl skakania dopasować do swoich możliwości. Szybkie przeskakiwanie obiema nogami jest dobre dla osób mających kondycję. Proponujemy więc zacząć od spokojnego, naprzemiennego przeskakiwania i następnie systematycznie zwiększać tempo. Pamiętaj, że w przypadku skakanki także liczy się jakość, a nie jedynie ilość powtórzeń.

Z każdym kolejnym tygodniem warto zwiększać poziom trudności, np. poprzez przeskakiwanie z nogi na nogę, krzyżowanie ramion podczas skakania lub skakanie do tyłu. Dzięki temu trening stanie się ciekawszy, co zwiększy Twoją motywację do kolejnych ćwiczeń. W końcu o to chodzi, aby traktować ten wysiłek jako zabawę, która jednocześnie przynosi niesamowite rezultaty zarówno dla zdrowia, jak i wyglądu!

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Akceptuję
pixel